Barcelonasta on palattu ja sen jälkeen on vierähtänyt pari päivää jo Alicantessakin. Barcelonan reissu oli kyllä melkonen reissu. Tosi väsyttävä reissu ja sen takia oon tosi ilonen kun saan olla nyt tämän viikon ihan rauhassa täällä Alicanten kotona :)

Jeps, eli lähettiin Barcelonaan 4 aikaan perjantaina aamuyöstä. Bussimatka taittui nukkuessa lähinnä. Mentiin samalla bussilla Murcian ERASMUS-opikelijoitten kanssa, ja se bussi olikin sitten tosi täynnä. Saavuttiin Barcelonaan 11 aikaan päivällä. Meidän ensimmäinen etappi oli Park Guell. Se on semmonen iso puisto, jossa on jottain sellasia Gaudin rakennuksia ja paljon muuta. Me ei päästy kirjautumaan hostelliin sisään ennen neljää, joten oltiin siellä puistossa sitten kolmeen asti. Siinä oli aikaa rauhassa syödä ja vähän levätä matkan jälkeen. Siinä kun saavuttiin sinne puistoon, niin bongasin yhen sellasen irlantilaisen Trinan, jonka oon tavannu aikasemmin joskus ihan mun ensimmäisillä viikolla ja sen jälkeen en oo sitä oikeestaan nähny. Lähin kiertämään sitä puistoa sitten Trinan ja sen kahen irlantilaisen kaverin kanssa. 

Komelta lähdettiin kohti meidän hostellia. Meidän hostelli oli nimeltään Yellow Nest hostel. Se oli kyllä tosi kiva hostelli! Meillä oli 10 hengen huoneet :D Päästiin sitten samaan huoneeseen minä ja ne irkkutytöt. Meijän lisäksi siinä huoneessa oli 5 kiinalaista tyttöä ja 1 saksalainen poika :D Kaikki oli hirmu kivoja ja tultiin kyllä hyvin toimeen :) Mun onneksi se meidän hostelli oli ihan Camp Noun vieressä! Siis ihan oikeesti, joku 200 metriä. Sain sitten tytöt innostumaan lähtemään mun kanssa käymään Camp Noulla heti alkuunsa :D Se yks kiinalainen tyttö oli ihan hirveä F.C Barcelona fani ja muutenki ne kiinalaiset oli ihan mielissään :D Camp Noulla vierähtiknin sitten hyvän aikaa, ja kun takas hostellille pääsin niin kello tais olla jotain 7.

Perjantaina ei sitten kerennyt muuta kun käydä suihkussa ja vähän levätä ennen kun oli lähtö koko porukalla illastamaan ja juhlimaan. Mentiin sen nimiseen yökerhoon kun Sohko. Se oli siinä rannalla semmonen älyttömän hieno (ja kallis..) yökerho. Meillä oli sinne ilmanen sisäänpääsy ja siellä sitten illallinen myös. Se oli huvittava se illallinen kun meillä oli siellä seisova pöytä ja se oli huvittavaa kun kaikki oli niin nälissään ja ihmiset tosissaan taisteli siitä ruuasta että saa sitä ennen ku loppuu :D Mutta kuitenkin, aina kun ruoka loppu niin sitä tuli vaan lisää ja lisää ja syötiinki sitten ittemme ihan ähkyyn. Ei ees ollu mitenkään erityisen hyvää ruokaa mutta oli vaan niin nälkä :D Ilallisen jälkeen alkoi sitten party.Aluksi oli vähän nihkeää, kun musiikki oli tosi outoa ja muutenkin kaikki oli tosi uuttta :D Mutta myöhemmin alko tulla tosi hyvää musiikkia ja oli sitten tosi hauskaa! Kaikki sai lähteä sieltä yökerhosta millon halus, omalla vastuulla oli siis hostelliin meno. Se ensimmäinen yökerho meni kiinni 3.15 ja sen jälkeen suurin osa porukasta vaihto sitten toiseen yökerhoon, joka oli siinä vieressä. Mää lähin kuitenkin tuollon puoli 4 aikaan hostellille Trinan ja sen saksalaisen Stefanin kanssa joka oli kans meidän huoneessa. Jouduttiin ottamaan taksi kun metroja ei siihen aikaan yöstä kulkenu. Mutta ei se nyt kolmeen pekkaan niin paha ollu. 

Lauantaina herätys oli joskus 10-11 aikaan. Lähettiin vähän jälkeen 11 sitten porukalla keskustaa kohti. 12 meillä oli yhteinen vierailu Sagrada Familiassa eli siinä älyttömän isossa kirkossa. Se oli upeeee! Aivan mieletön. Meillä oli ohjattu opastus, espanjaksi :D Sieltä täältä ymmärsin jotain mutta suurin osa meni ohi. Sen kierroksen jälkeen meillä oli vähän aikaa vapaa-aikaa ja käytiin siiten Trinan, Katyn ja Karenin kanssa ihan vaan syömässä siinä lähellä ja katottiin sitä ympäristöä siinä lähellä. Siinä oli semmonen kiva pikkunen kirpputori niin sitä oli kiva tutkiskella. 

15.00 meillä alkoi sitten yhteinen opastettu kaupunkikierros. Käveltiin aika lailla koko keskustan läpi. Tuli käveltyä sieltä sagrada familialta ramblaa kautta goottiseen barrioon vai mikä se nyt lienekään suomeksi. Meillä oli oppaana kaks semmosta opiskelijaa Barcelonan yliopistosta, jotka sitten kerto kaikkea kaupungista ja historiasta ja sitten ihan vaan siitä minkäliaista siellä on elää. Oli kyllä hirmusen paljon nähtävää ja kaikkea ei mitenkään voi muistaa mitä näki. En oikeen tiiä, että tykkäsinkö Barcelonan keskustasta vai en. Se oli hirveen iso, ihan hirveesti porukkaa. Kaikki on mua varotellu niistä taskuvarkaista ja varkaista ja sen takia mua vaan pelotti liikkua siellä. Ku koko ajan pelotti että jos pysähyn kattoon jotain niin sillä välin joku ryöstää mut...Eli en oikeen osannu nauttia siitä. Ja muutenkin en oikeen tiiä. Liian paljon ihmisiä mulle.Goottinen barrio oli kyllä tosi kiva! Tosin sielläkin oli hirveesti ihmisiä ja pelotti :D Mutta oli hirveesti kaikki kivoja rakennuksia ja plazoja ja kaikkea sellasta :) Ois voinu viipyä pitemmänkin aikaa mutta käveltiin melko nopeesti läpi.

Lauantaina meillä oli taas yhteinen illallinen. Tällä kertaa domino's pitsassa :D Haha. Se oli taas huvittavaa kattoa kun ihmiset ryntäs ottamaan sitä pitsaa kun kaikki oli niin nälkäsiä. Domino's pitsassa sitten syötiin ja katottiin samalla el calssicoa. Ihan mielissään olin ku lähti peli niin hyvin käyntiin! Mutta siitä se alamäki sitten alkoki.... Domino's pitsasta suurin osa porukasta lähti taas bilettämään mutta mää lähin sitten hostellille kolmen mun tytön kanssa, joita bilettämin ei oikeen kiinnostanut. Aikasten nukkumaan ja sunnuntaina oli sitten taas pirteä.

Sunnuntaina käytiin Trinan, Katyn ja Karen kanssa keskustassa taas Ramblalla ja siellä barriossa päin. Käytiin syömässä ja ei siinä hirveesti muuta sitten kerennyt kun piti jo kolmelta olla takas hostellilla. Lähettiin hostellilta 3 kohti kotia. Kokonaisuutena en oikeen tiiä mitä ajatella Barcelonasta. Oltiin niin hirveen vähä aikaa siellä, että tuntuu ettei oikeen kerenny nähä mitään. Ja muutenkin en oikeen osannu nauttia kaupungista kun pelkäsin niin paljon niitä taskuvarkaita... Asiaa ei yhtään helpottanu se, että Trinalta pöllitiin puhelin ja yheltä puolalaiselta tytöltä pöllitiin kamera. Oon hyvin ylpeä siitä, että ainakin mun kaikki tavara pysy mukana, eikä mitää pöllity. Niin paitsi että mun puhelin meni rikki. En tiiä mitä sille tapahtu, mutta yhtäkkiä se vaan sammu eikä käynnistyny enää. En saanu sitä ees käynnistymään ku tulin kotiin.  Onneksi mulla kuitenki oli tääll Alicantessa toinen puhelin, joka on nyt mulla sitten käytössä.

Eilinen ja tämä päivä on menny opiskelun merkeissä. Tänään mulla oli käsipallon koe joten sitä varten oon opiskellu. Manu selitti mulle eilen 3 tuntia ja tänään sitten vielä tunnin. Voi että oon niin kiitollinen sille pojalle, en ois ikinä selvinny tuosta kurssista ilman sitä. Toisaalta en kyllä tiiä selvisinkö nytkään :D Oli ihan hirmu vaikeeta tehä espanjaksi koe! Ymmärsin kysymykset ja tiesin suurinpirtein mitä niihin pitäs vastata mutta yritäppä siinä espanjaksi kirjottaa niin että se opettaja tajuaa! Huh! Oli kyllä melkosta. En kyllä tiiä, mitä siitä tuli:D Toivon vaan niin kovasti että pääsen läpi. Mulle itelle sillä ei oo väliä, mutta haluan Manun takia että pääsen läpi. En haluu sanoo sille että en päässy läpi, kun sen on uhrannut niin monta tuntia mun opettamiseen... 

Ja niin joo! Tänään sain palautteen mun sosiaalityön esseestä! En ollu uskoa korviani, kun se professori kehu mun työtä. Sano että oli tosi hyvä ja mielenkiintonen, olin kuulemma tehny tosi hyvää työtä. Omasta mielestäni se essee oli niiiiiin huono :D En oo ikinä kirjottanu mitään niin huonoa tekstiä. Mutta. Sain 9/10. En vaan voi ymmärtää. Ensiksikin se essee oli just just ja sen 10 sivua (vaatimus oli 10-15 sivua) ja palautin sen päivän myöhässä! Toivoin että se proffa päästää mut säälistä läpi, mutta mitä vielä, 9/10 ei helekkari :D

Haha. Nyt oon niin happyhappyhappy! Kokeet takana päin eikä mitää velvotteitta ennää! Nyt on jo sellanen olo, että on ihana tulla kotiin. Ikävähän tänne tulee ja vois sitä jäädäkkin, mutta silti on aivan ihana päästä pitkästä aikaa kotiin <3 En malta oottaa!

Laura