Tiistai-päivä kello 11.30 ja mun kouluviikko on tältä erää ohi? Mitäh? :D Jep, just tulin koulusta ja loppuviikosta ei sitten olekaan enää tunteja, koska huomenna on Espanjan kansallispäivä!  Ja torstaina ja perjantainahan mulla ei normaalistikaan ole luentoja. Eli melko vapaat kädet on tässä loppuviikoksi sitten :D Mutta nyt kyllä oikeasti pitää jo ruveta tekemään tuota sossukurssin työtä, jos aion sen oikeasti saada valmiiksi joskus. Mulla pitää siis englanniksi kirjottaa 10-15 sivua pitkä essee suomen sosiaalityön periaatteista, ja jostain mistä mulla ei siis oikeastaan ole juurikaan mitään hajua... :D

Eilen oli vähän koti-ikäväpäivä. Muuten mulla ei juurikaan ole koti-ikävä, mutta Suomesta kaipaan futista ja omaa joukkuetta. Tahdon reenaamaan oman joukkueen kanssa kunnolla ja valmistautumaan liigaan! Kävin eilen sitten purkamassa koti-ikävää ja reenausintoa yliopiston kuntosalilla. Sali oli melko iso, siinä oli sekä punttisali ja kuntosali samassa, mutta silti siellä ei ollu kaikkia laitteita mitä oisin tarvinnu. Villehän (valmentaja) on siis antanut mulle sen saliohjelman, missä näkyy mitä mun pitäs tehä ja kuinka paljon. Siellä salilla oli yllättävän vähän mitään laitteita jalkalihaksille, joten jouduin sitten vähän soveltamaan. Käsilihaksille kyllä löytyi vaikka minkälaista vempainta. Salireenin jälkeen päätin sitten vielä kävellä yliopistolta kotiin. Ensimmäistä kertaa kävelin, enkä eksynyt! Ei siinä voi eksyä, kun se on pelkkää suoraa vaan joku vajaa 4 kilometriä. Ei se matka sinäänsä ollut pitkä, siinä vaan meni vähän aikaa. Joku suurinpiirtein 50 minuuttia mulla taisi mennä kun kävelin semmosta vähän nopeampaa vauhtia kuin täällä normaalisti.

Tänään onki sitten suuri päivä, koska tänään ois vuorossa se paljon puhuttu Espanja-Skotlanti-matsi! Tää koko kaupunki on ihan täynnä skottifaneja kiltit päällä :D Oikeestaan jo jostain perjantaista asti ollu ja koko ajan niitä on tullu vaan lisää ja lisää. Tulee varmaan olemaan ainaki ihan hyvä tunnelma itse pelissä! Paikallisetkin on täällä aivan tohkeissaan. Eilen jo ihmiset kulki täällä espanjan paidat päällä ja meidän naapurissa joku virittäytyi tunnelmaan katsomalla melko kovalla äänellä jotain espanjan aiempaa peliä :D Tänään tulee varmasti olemaan ihan huippu ilta! Peli alkaa 20.45, joten varmaan joskus vähän ennen kaheksaa lähetään käppäileen tuonne stadionille päin. Stadionille on tästä meiltä matkaa siis ehkä kilometrin verran.

Mutta tässä nyt pitää ennen iltaa tehä vielä vaikka mitä, joten ei ehdi nyt enempää kirjotella! Ensitöikseni pitäs varmaan saada toi Lotte sängystä ylös, että vois alkaa tekeen ruokaa.... :D

Laura